SI
Show menu

O zadnjem sejmu

Prvega februarja se je na Gospodarskem razstavišču iztekla osrednja sejemska prireditev s področja turizma – 31. Alpe-Adria, mednarodni sejem za zeleni in aktivni turizem ter kamping in karavaning. Na njej se je predstavljalo 350 akterjev iz 13 držav. Že tradicionalno je hkrati potekal GASTexpo Sejmi okusov, obe prireditvi je v štirih dneh obiskalo prek 20.000 ljudi. Veseli nas, da prepoznavnost osrednje sejemske prireditve s področja turizma pri nas iz leta v leto narašča.

Dogajanje na razstavnih prostorih je spremljal bogat program s potopisnimi predavanji, predstavitvami novih turističnih produktov, okroglimi mizami in posveti o aktualni problematiki v turizmu.

GASTRONOMSKI TURIZEM
Ena od glavnih tem je bila gastronomski turizem. Slovenska turistična organizacija je pripravila okroglo mizo v luči naziva Slovenija, evropska gastronomska regija 2021. Tudi v sklopu projekta The Slovenia Restaurant Awards so spregovorili o izzivih za kar največjo prepoznavnost naše bogate gastronomske dediščine. Predstavili  so novosti letošnjega izbora za nagrado, hkrati pa tudi knjigo – pregled najboljših restavracij v Sloveniji.

Turizem smo ljudje, radi pravimo. Prav o gostoljubju, profesionalnosti oziroma odličnosti v turizmu, še posebej v gostinstvu in hotelirstvu, so spregovorili na poslovno-izobraževalnem dogodku – HOSPEO Master 2020.

KAMPING IN KARAVANING
Drugi poudarek letošnjega sejma za aktivni in zeleni turizem je lanska novost – sklop kamping in karavaning. V Stekleni in dodatni montažni dvorani ter na zunanji ploščadi se predstavilo devet prodajalcev. Na ogled je bilo več kot 30 novih in rabljenih počitniških vozil. Letošnja popestritev pa je bila tržnica – nakup in prodaja rabljenih vozil. Na posvetu Mreže postajališč za avtodome so spregovorili o izzivih, s katerimi se srečujejo investitorji pri gradnji tovrstnih postajališč.

KULTURNI TURIZEM
Tretji poudarek letošnjega sejma se je osredotočal na kulturni turizem. Na razstavnem prostoru I feel Slovenia se pod okriljem Slovenske turistične organizacije predstavljajo stara slovenska mesta, ki se povezujejo v Združenje zgodovinskih mest Slovenije.

Na slovesnem odprtju smo na temo inovativne turistične vsebine in programi v gradovih in dvorcih podelili sejemsko nagrado Jakob, ki so jo na temo inovativni programi v gradovih in dvorcih prejeli Gradovi Posavja. V obrazložitvi komisije pod vodstvom dr. Janeza Bogataja je zapisano: »S svojimi različnimi vsebinami so povezani v skupen projekt. Prav ta povezanost je izjemna in inovativna za siceršnje slovenske razmere, kjer se pogosto zapiramo za grajske zidove. Gradovi Posavja tako iščejo svoje nove identitete in razvijajo stik z lokalnim in regionalnim kulturnim okoljem.« Ob jubileju nagrade, ki je ime dobila po prvem turistu, popotniku – romarju Jakobu, smo uvedli še nekaj novosti. Komisija odslej uvrsti v ožji izbor do pet programov. Letos so to: Strokovni ogled gradu Raka, Grad Podsreda – včeraj, danes, jutri, Kjer zgodovina oživi  – Blejski grad, Dvorec Trebnik med preteklostjo in sedanjostjo in Gradovi Posavja, ki so za področje inovativne turistične vsebine in programov v gradovih in dvorcih 2020 prejeli tudi naziv ambasador.

Živahno dogajanje s plesom, glasbo, šegami in navadami, prikazi starodavnih obrti predstavljajo vsako leto lokalna društva Turistične zveze Slovenije v Stebrni dvorani. Na srednješolski tržnici je sodelovalo z lokalno turistično ponudbo prek 50 šol iz Slovenije in tujine. Podelili so priznanja najboljšim zamislim za lokalne spominke na festivalu Več znanja za več turizma.

AKTIVNI TURIZEM
Seveda pa osrednjega turističnega sejma ni in ne more biti brez ponudbe za aktivni turizem. Vsako leto je sejem eden osrednjih dogodkov tudi za Planinsko zvezo Slovenije. Letos so za pohodnike, alpiniste in druge obiskovalce pripravili slovesno podelitev priznanj najzaslužnejšim v Zvezi, posvet o tem, kako varneje in bolje pripravljeni v gore, pa festival alpinističnega filma z lanskega festivala v Pragi. Pohodništvo in kolesarjenje GIZ je predstavilo svoj novi portal Outdoor Slovenia, tematske poti in pohodniški festival. Turizem Ljubljanaje predstavil pohodne poti v Ljubljani in Osrednji Sloveniji, še posebej pravljično doživljajske za mlade družine.

Na svoj račun so prišli tudi kolesarji z daljinskimi kolesarskimi potmi. Marsikoga so pritegnila potopisna predavanja, med njimi zagotovo tudi fotografsko portretni pobeg v izginjajoče kulture Arneja Hodaliča in Katje Bidovec.

Rdeča nit sejma pa je ne nazadnje tudi trajnostna. Slovenska turistična organizacija je predstavila aktualne pozive na temo trajnosti za pridobitev znaka Slovenia Green. Na okrogli mizi EXPO Dubaj 2020 so ključni akterji projekta spregovorili o vlogi, ki jo bo imela Slovenija kot trajnostna dežela na mednarodni razstavi v Dubaju.

»Sejem je torej edinstvena priložnost, da tudi slovenski turist odkrije in prepozna, kako raznolika in hkrati avtentična je zelena, zdrava in aktivna Slovenija. Cilj je pot, pravijo. Prvi cilj na tej poti pa je sejem,« je poudaril direktor Gospodarskega razstavišča mag. Iztok Bricl.

Tudi letos je sejem naletel na zelo dober medijski odziv, objave si še vedno sledijo. V Medijskem središču se je v štirih dneh akreditiralo prek 130 predstavnikov medijev. Z agencijo za promocijo v digitalnih medijih smo dosegli zavidljive rezultate. Objave na facebook strani sejma so dosegle prek 300.000 uporabnikov, v Google kampanji pa smo jim oglas s povabilom na sejem prikazali prek 3 mio krat. Kot Dnevnikovo prilogo smo izdali privlačen in zanimiv sejemski katalog Oddih v 28.700 izvodih.