SI
Show menu

Sporočilo za javnost: Novinarska konferenca, Gospodarsko razstavišče, 16. 1. 2014

16. 1. 2014

Na Gospodarskem razstavišču (GR) so na današnji novinarski konferenci v sklopu Koledarja prireditev za leto 2014 predstavili prireditev Vino Ljubljana in osrednji turistični sejem v regiji Alpe-Adria: Turizem in prosti čas, ki odpira svoja vrata čez slaba dva tedna, tj. od 29. januarja do 1. februarja. Častni pokrovitelj sejma je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo RS. Sejem prvič dopolnjuje še Gast & Expo,mednarodni sejem gastronomije in gostinsko-hotelske opreme ter mednarodni sejem sladoleda, v organizaciji Primorskega sejma.


Mag. Iztok Bricl, direktor Gospodarskega razstavišča,  je v uvodnem pozdravu omenil, da se poleg že tradicionalnih sejmov v organizaciji GR ter zunanjih partnerjev v prireditvenem centru Ljubljana, ki letos praznuje 60-letnico delovanja, odvija vse več kongresov in poslovnih konferenc ter drugih dogodkov. To so predvsem koncerti, tudi v lastni organizaciji pod imenom GR Events, razni sprejemi ter razstave. Za eno od njih so trenutno v dogovoru z Ameriškim nacionalnim muzejem. Po nekaj letih ponovno obujajo Vino Ljubljana, ki pod to blagovno znamko predstavlja mednarodno ocenjevanje vin ter vinski sejem. Lani je prireditve GR obiskalo 380.000 ljudi, leta 2014 pa jih pričakujejo več kot 400.000.


Sejem Alpe-Adria: Turizem in prosti čas 
se vsako leto že tradicionalno odvije konec januarja. Največja sejemska promocija turizma v Sloveniji je od leta 2011 tudi osrednja tovrstna prireditev v regiji Alpe-Jadran. Letos se na sejmu predstavlja 248 turističnih ponudnikov iz 12 držav: Slovenije, Madžarske, Italije, Hrvaške, Srbije, Bosne in Hercegovine, Grčije, Tunizije, Jordanije, Nepala in Indije. Med slovenskimi razstavljavci je mogoče najti vse pomembne protagoniste v turizmu, od Javne agencije Spirit Slovenija, turističnih agencij, Planinske zveze Slovenije, Turizma Ljubljana, do Združenja turističnih vodnikov Slovenije ter prek 100 lokalnih društev Turistične zveze Slovenije, ki bodo poskrbela za to, da bo na sejmu živo, pestro, zeleno, okusno in zabavno. V koordinaciji Instituta za slovensko kulturo, Slovenskega kulturnega centra iz Špietra, in ob neposredni pomoči projekta (Ne)znano zamejstvo sodelujejo na sejmu s svojo pestro ponudbo tudi zamejski Slovenci iz Nediških in Terskih dolin ter iz Rezije.

Turistična ponudba se na sejmu predstavlja glede na štiri tipe turista: t. i. počitnikarje, zasvojence z aktivnim turizmom, popotnike in izletnike. Tokrat je v ospredju aktivni turizem – pohodništvo, tek in ribolov, sladkovodnemu se pridružuje še morski.


»SLOVENIJA. Zelena. Aktivna. Zdrava.«

Sektor za turizem javne agencije SPIRIT Slovenija na sejmu izbrano turistično ponudbo naše dežele premierno predstavlja na stojnici slovenskega turizma I FEEL SLOVENIA, ki v vseh elementih ustreza osnovni usmeritvi razvoja in trženja slovenske turistične ponudbe: trajnostnemu oz. zelenemu razvoju. Zgodba zelene, aktivne in zdrave Slovenije je zgodba, ki zaznamuje vse aktivnosti in projekte Sektorja za turizem SPIRIT Slovenija. Zgodba izhaja iz neokrnjene narave in naravnih danosti naše dežele in predstavlja njeno ključno konkurenčno prednost. Hkrati je to zgodba, ki utrjuje znamko Slovenije in slovenskega turizma I FEEL SLOVENIA.

V okviru tematike trajnostnega razvoja in trženja turistične ponudbe SPIRITA se bodo na osrednji slovenski stojnici predstavili ponudniki, ki nosijo naziv Evropske destinacije odličnosti – EDEN, ponudniki po Poti miru, ki se navezuje na obeležitev 100-letnice prve svetovne vojne. Naslov Evropske destinacije odličnosti (EDEN) prejmejo le najboljši primeri trajnostnega razvoja v turizmu. V Sloveniji jih je kar pet. Vsaka izmed njih je skriti zeleni biser Slovenije: dolina reke Soče, Solčavsko, reka Kolpa, Idrija in Laško. Namige za obisk EDEN destinacij (zmagovalk in finalistk), najdete v treh programih: Vzhodna Slovenija, Zahodna Slovenija in »The best of« – poiščite jih na www.slovenia.info/eden.

Leta 2014 bo svet obeleževal 100-letnico začetka 1. svetovne vojne. Takrat je ob smaragdni reki Soči potekala soška fronta, ki danes Slovenijo in Italijo povezuje v Pot miru od Alp od Jadrana. V sklopu evropskega projekta T-lab so skupaj s ponudniki iz Slovenije in Italije pripravili namige za oddih gostov. Ideje za izlete, mrežo ponudnikov ter koledar dogodkov najdete na www.slovenia.info/socapovej.  

Rdeča nit sejma: aktivni turizem


Turistična destinacija Ljubljana se predstavljala skupaj z regijsko destinacijsko organizacijo Osrednja Slovenija. V ospredju je 
osrednji dogodek, ki bo zaznamoval  turistično ponudbo Ljubljane  leta 2014, obeležitvi  2000. obletnice ustanovitve Emone. Podoba predstavitvenega prostora, vključno z animacijo  in ponudbo turističnih programov, povezanih z antično Emono, bo zanimiva in privlačna. Turistična ponudba regije Osrednja Slovenija pa se predstavlja predvsem prek športnih aktivnosti in športnih prireditev. Od 28. do 31. avgusta 2014 bo v Ljubljani Svetovno prvenstvo za rekreativne kolesarje. 26. oktobra 2014 bo v Ljubljani najbolj množična tekaška prireditev v Sloveniji, Volkswagen 19. Ljubljanski maraton. V okviru Ljubljanskega maratona se bo promoviral tudi Run Alpe Adria Cup, saj je Ljubljana športno (tekaško) tesno povezana tudi s Trstom in Celovcem. Športno ponudbo za turiste bodo poudarile tudi druge občine, ki tvorijo Osrednjeslovensko regijo, zato na predstavitvenem prostoru regije sodelujejo tudi predstavniki agencij Slovenia Explorer, Green Embrace, Roundabout, Vegov hram, Iška Adventure in informatorji iz drugih turističnih krajev v regiji(Kamnik, Vrhnika, Domžale, Velike Lašče …). Poudarjena bo tudi kulinarika, saj bo mogoče tudi okušati jedi, značilne za 26 občin Osrednjeslovenske regije, in opisane v Kulinaričnem vodiču »Okusi Osrednje Slovenije – na sredini mize«. Nekatere od teh jedi bo mogoče spoznati tudi na sejmu. Na sejmu tudi povezujejo ponudnike izletov za individualne goste in skupine z organizatorji največjih športnih tekmovanj v Sloveniji, kot sta Ljubljanski maraton in kolesarski maraton Franja.


Planinska zveza Slovenije
 na sejmu posreduje številne informacije o varovanju gorske narave in narave na sploh, o turnem kolesarstvu in turnem smučanju, o planinskih kočah PZS, od katerih so nekatere že pridobile certifikat Okolju prijazne planinske koče, letos pa bodo prve prejele tudi certifikat Družinam prijazne planinske koče. Predstavili bodoSlovensko planinsko pot, najstarejšo vezno planinsko pot v Sloveniji in na svetu, na ogled bo razstava o naši organizaciji, gorah idr. Obiskovalci se bodo lahko na zunanji ploščadi GR preizkusili na plezalni steni in se pogumno podali v višave, skupaj s partnerji – Gorsko reševalno zvezo Slovenije, Združenjem gorskih vodnikov Slovenije, CIPRO Slovenija, Slovenskim planinskim muzejem – pa so pripravili kar nekaj zanimivih dogodkov, tudi prikaz gorskega reševanja iz stene in delavnice za otroke.


Ribiška zveza Slovenije, Zavod za ribištvo Slovenije ter Zveza za športni ribolov na morju Slovenije  predstavljajo športni ribolov na rekah, jezerih in v morju v Sloveniji. Obiskovalci na njihovem razstavnem prostoru prejmejo informacije o ribolovni opremi za ribolov na morju, za muharjenje, na ogled je demonstracija vezave umetnih muh in predstavitev preparatov sladkovodnih rib ter predstavitev projekta Ribji park – ribiška učna pot. Vabijo nove člane, da se jim pridružijo, organizirajo nagradni kviz, ogled naravovarstvenega filma ter pokušino ribjih jedi.


Kvarner – regija partnerica


Regija partnerica je na letošnjem sejmu Kvarner kot ena najbolj pomembnih turističnih regij na Hrvaškem, ki ustvari petino celotnega turističnega prometa. Tudi leto 2013 je bilo za Kvarner izjemno uspešno, ustvarili so 2,2 milijonov prihodov in več kot 12, 5 milijonov nočitev, od tega pa znaša delež slovenskih gostov 16 odstotkov. S svojo raznolikostjo, lepotami Gorskega kotarja, elegantnima rivierama Opatije in Crikvenice, urbano Reko, kvarnerskimi otoki, številnimi pohodniškimi in kolesarskimi potmi, zgodovinskimi znamenitostmi in kulturnimi prireditvami - dejansko nudi za vsakogar nekaj. Prav zaradi tega predstavlja tudi odlično izbiro za slovenskega gosta, ki je znan po svoji avanturistični naravi, ljubezni do odkrivanja novih biserov in aktivnega preživljanja prostega časa. Slovenci so tudi veliki ljubitelji izbrane kulinarike in tudi na tem področju jim kvarnerska regija lahko ponudi veliko. Oznaki za kakovost Kvarner food in Kvarner gourmet, ki vključujeta najboljše domače konobe in  vrhunske restavracije, so obiskovalcem v pomoč pri njihovi izbiri, hkrati pa jamčita za najboljšo kakovost.


Strokovno vodenje po sejmu


Za strokovni ogled sejma, še zlasti za organizirane obiske šol, oziroma za svetovanje so na voljo vodniki iz Združenja turističnih vodnikov Slovenije. V okviru sejma vsako leto organizirajo stanovsko regijsko srečanje, letos svoje delo predstavljajo vodniki iz Madžarske. Bogat (ob)sejemski program pripravljajo tudi drugi akterji na sejmu.


Nagrada Jakob


Posebna komisija pod vodstvom prof. dr. Janeza Bogataja podeljuje na njem nagrado za odličnost in kakovost v turizmu regije Alpe-Jadran. Poimenovali so jo po romarju Jakobu, ki simbolizira prvega turista popotnika. Tema natečaja za nagrado Jakob 2014 izpostavlja 

Inovativne primere pozitivne urbane ulične prehrane v turizmu
. Kot alternativo vsem mogočim oblikam nezdrave hitre ulične prehrane (Fast Food) si v mnogih državah že intenzivno prizadevajo za t.i. pozitivno ulično prehrano, ki pomeni najrazličnejše inovativne načine in oblike ponudbe razpoznavnih ter zdravih lokalnih in regionalnih jedi na ulici. Nagrado bodo podelili na uradni otvoritvi sejma, ki bo v sredo, 29. januarja, ob 11.00 uri v Stekleni dvorani.


Odpiralni čas


Sejem je odprt od srede, 29. januarja, do sobote, 1. februarja od 10.00 do 19.00 ure. Vsak obiskovalec ob nakupu vstopnice prejme Oddih, prilogo časopisa Dnevnik, ki je hkrati sejemski katalog.


Za obiskovalce je organizator s partnerji pripravil številne ugodnosti. Na hrbtni strani vstopnice je vrednostni bon turistične agencije Kompas v višini 10 EUR, ki ga lahko obiskovalci unovčijo za katerikoli aranžma v njihovih poslovalnicah. Ob nakupu vstopnice prejmejo tudi darilni bon sejma Alpe-Adria in spletne revije Potnik.si, s katerim si lahko pridobijo enoletno naročnino na revijo Potnik.si v vrednosti 15 EUR.

 

Za več informacij smo vam z veseljem na voljo. Marjana Lavrič, vodja Službe za odnose z javnostmi, Gospodarsko razstavišče

E: marjana.lavric@gr-sejem.si, GSM: 041 236 912